Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Time is money လို႔ သေဘာမထားပဲ.Time is Dhamma လို႔ သေဘာထားမယ္ ဆုိရင္ပဲ တစ္မ်ဳိး စိတ္ခ်မ္းသာေနပါၿပီ။ (ဓမၼမိတ္ေဆြ)

Friday, January 4, 2013

စြမ္းႏိုင္သူ


သူငယ္ခ်င္း ဦးဇင္းတစ္ပါးရဲ့ ဂုဏ္ျပဳပူေဇာ္ပြဲ အမွတ္တရ ေရးခဲ့ေသာ ေဆာင္းပါးေလးကို ျပန္လည္ တင္ျပေပး လိုက္ပါတယ္။.............
       ကေလာင္ရွင္ တစ္ေယာက္မဟုတ္ေလေတာ့ သူငယ္ခ်င္းအတြက္ စာတစ္ပုဒ္ေရးေပးပါမယ္-လို႔ ၀န္ခံၿပီး ကာမွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စြမ္းႏိုင္ပါ့မလား-လို႔ ေတြးေနမိျပန္တယ္။ “စာေကာင္းဖို႔ မလိုဘူး၊ စာပါဖို႔ပဲ လိုတယ္” ဆိုတဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ့ စကားနဲ႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားသစ္တစ္ဖန္္ ေလာင္းလိုက္ျပန္ေတာ့လည္း
ေရးစရာ အေၾကာင္းက  မရွိ၊ ေနာက္ဆံုး ၾကံရာမဲ့သူမို႔ လုပ္မိလုပ္ရာ ေလွ်ာက္လုပ္ရင္း ေမတၱာသုတ္ကို ရြတ္လုိက္မွ“ၾကက္ကန္း ဆန္အိုးတိုးသြားတယ္၊ တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ကၽြႏ္ုပ္တိုးမိတဲ့ ေမတၱာသုတ္ထဲက ဆန္အိုးက “သေကၠာ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ” ပါပဲ။ ဒါနဲ႕ပဲ ကိုယ့္စာကို ျပသဒါး ရက္ရာဇာမေရြး ၊ လက္ဖက္ထုတ္ မထိုးဘဲ ကင္ပြန္းတပ္လိုက္တယ္ “သကၠ - စြမ္းႏိုင္သူ” ဆိုတဲ့ ေမာ္ဒန္္မဆန္တဲ့ နာမည္ေလးနဲ႕ေပါ့။

          ေခတ္ဆက္ဆက္က ေလာကသားေတြဟာ အရာရာ ျပဳလုပ္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့သူေတြကို “စြမ္းႏိုင္သူ” ဆိုတဲ့ ခပ္ရိုးရုိးနာမည္ေလးနဲ႕ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ “စြမ္းႏိုင္သူ” ဆိုတဲ့ ဒီစကားေလးကလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္မွာခပ္ရိုးရိုးျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္လို႔ ေခတ္ေျပာင္းတိုင္းမွာ ေဟာင္းႏြမ္းမသြားခဲ့ပါဘူး။  “စြမ္းႏိုင္သူ”ဆိုတဲ့ စကားနဲ႕ပတ္သက္လို႔ ေျပာစရာရွိတာက ေလာကမွာ သူတပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ ညွင္းဆဲဖို႔ဆိုရင္ ဟစ္တလာထက္ပင္ ရက္စက္တဲ့ လူေတြ၊ သူဥစၥာ ခုိးဖို႔ဆိုရင္ ငတက္ျပားကပင္ လက္ျဖားခါရေလာက္သူေတြ၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စားဖို႔ဆုိရင္ ေပပါကိုင္းတပ္ၿပီး ၾကြက္တြင္းေရေလာင္း သလို မ်ဳိႏိုင္တဲ့ တကယ့္ ယမကာလုလင္ၾကီးေတြ ရွိၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ကမၻာကိုေတာင္   ျပာက်ေစႏိုင္ေလာက္တဲ့ သူေတြ ရွိၾကပါတယ္။  အဲဒီလို လူေတြကိုလည္း စြမ္းႏိုင္သူေတြ ရယ္လို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ႔ ဒုစရိုက္အမ်ဳိးမ်ဳိး က်ဴးလြန္္ႏိုင္တဲ့ ဒုစရုိက္သမားေတြ ကိုေတာ့ စြမ္းႏိုင္သူ လို႔ ခ်ီးမြမ္း ေျပာဆိုရိုးမရွိခဲ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆိုရင္ “စြမ္းႏိုင္သူ” ဆုိတဲ့ စကားဟာ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာသာ ေတာ္တဲ့သူေတြကို ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုတဲ့ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ့ စကားျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ျဖစ္ေနသူေတြကို “စြမ္းႏိုင္သူ” ဆိုတဲ့ စကားနဲ႕  ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုဖို႔ လံုး၀မထိုက္တန္ပါဘူး။ 
       “စြမ္းႏိုင္သူ” လို႔ ခ်ီးမြမ္းထိုက္တဲ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ ေတာ္တဲ့သူေတြဟာ
သူတို႔ရဲ့ ုလုပ္ငန္းေတြ လမ္းစဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမွား+အမွန္၊ အဆိုး+အေကာင္း၊ အက်ဳိး+အေၾကာင္းကို ကြဲကြဲျပားျပား သိနားလည္ၾကပါတယ္။ တစ္ဖက္ျမင္္ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ အမွန္ကို သိသလို အမွားကိုလည္း အမွားကို လည္း သိၾကပါတယ္။ အက်ဳိးရွိတာကို သိသလို အက်ိဳးမဲ့ ပ်က္ဆီးေၾကာင္းေတြကိုလည္း နားလည္ၾကပါ တယ္။ အမွား+အမွန္ကို ခြဲျခားတတ္ရုံ၊ အဆိုး+အေကာင္း၊ အက်ဳိး+အေၾကာင္းကို နားလည္ၾကရုံနဲ႔လည္း ရပ္မေနၾကပါဘူး။ အက်ဳိးရွိ မွန္ကန္ေကာင္းျမတ္တဲ့ အရာေတြကို ၿမဲၿမံစြာ စြဲကိုင္ၿပီး အက်ဳိးမဲ့ မွားယြင္းတဲ့ ပ်က္စီးေၾကာင္းေတြကိုလည္း ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ စြန္႔လြတ္ၾကပါတယ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္တာ က်န္းမာေရးကို ဆိုးရြားစြာ ထိခုိက္ေစတာမို႔ မေကာင္းဘူး၊ အရက္ေသစာေသာက္တာ က်န္းမာေရးနဲ႕ စာရိတၱပ်က္စီးေၾကာင္းမို႔ မေကာင္းဘူး-ဆိုတာ သိေပမယ့္- မစြန္႔လႊတ္ႏိုင္ၾကတဲ့ လူေတြလို၊ ရဟန္းဘ၀ဆိုတာ ေအးခ်မ္း တယ္၊  ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာ သိတယ္၊ ရဟန္းေတာ္ေတြကိုလည္း လူမထြက္ၾကဖို႔ ပါးစပ္အျမဳပ္ ထြက္ေအာင္ ေျပာေနၾကေပမယ့္လို႔ ကိုယ္တိုင္ၾကေတာ့ ရဟန္း၀တ္ဖို႔ ေနေနသာသာ လံုး၀ပင္ မစဥ္းစားရဲၾကတဲ့ လူေတြလို၊ သူတပါးၾကေတာ့ အိမ္ေထာင္မျပဳဖုိ႔ ေျပာၿပီး၊ ကိုယ္တိုင္ၾကေတာ့ တစ္ေတာင္ မလဲေသးပဲ ထူႏိုင္သမွ် အပင္ေတြ လုိက္ထူေနၾကတဲ့ လူေတြလို႔ လံုး၀ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ မေကာင္းမႈဒုစရုိက္ ၾကဴးလြန္ဖို႔ဆိုရင္ ခပ္မိုက္မိုက္လြန္က်ဴးၿပီး လူမိုက္ဘဲြ႕ ခံယူႏိုင္ေပမယ့္လို႔ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ စတဲ့ ေကာင္း မႈေတြၿပီး သူေတာ္ေကာင္းဘြဲ႕ မခံယူရဲၾကတဲ့ ငမိုက္သားေတြလိုလည္း လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ အက်ဳိးမဲ့ မွားယြင္းတဲ့ ပ်က္စီးရာလမ္းေၾကာင္းေတြကေန ေက်ာခိုင္းထြက္ခြါလို႔ အက်ဳိးရွိ မွန္ကန္ေကာင္းျမတ္တဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကို ရဲရဲေလွ်ာက္လွမ္းတတ္ၾကပါတယ္။ မေကာင္းမႈကို စြန္႔လြတ္ဖို႔ ၀န္မေလးသလို႔ ေကာင္းမႈဆို လည္း ျပဳလုပ္ဖို႔ သတၱိအျပည့္ရွိသူေတြေပါ့။အက်ဳိးရွိ မွန္ကန္ေကာင္းျမတ္တဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကို ေလွ်ာက္ လွမ္းတဲ့ အခါမွာလည္း ပန္းတိုင္ကို ဦးတည္ၿပီး ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္သံုးပါးလံုးနဲ႕ ေျဖာင့္မတ္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္း ၾကပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းကေန ဘယ္ေတာ့မွ ေသြဖယ္ မသြားၾကပါဘူး ။ ကိုယ္ႏႈတ္နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသူေတြကိုေတာ့ ``ဥဇု”ေပါ့။ စိတ္နဲ႕ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသူေတြကိုေတာ့ “သုဟုဇု” ေပါ့။ တစ္နည္း ေျပာရရင္ ဥဇု သုဟုဇုမည္ေလာက္ေအာင္ ေျဖာင့္မတ္ၾက သမာဓိရွိၾက ရုိးသားၿပီး ၾကိဳးစားၾကသူေတြေပါ့။ မွန္တဲ့ လမ္းကို စြန္႔ၿပီးမွားတဲ့လမ္းကိုမွားမွန္းသိလွ်က္နဲ႕ခပ္မိုက္မိုက္ေလွ်ာက္လွမ္းသူေတြလမ္းေၾကာင္းမွန္ကေန ေသြဖယ္သြားသူေတြကေတာ့ ေျဖာင့္မတ္ၾကသူ သမာဓိရွိသူ ရိုးသား ၾကိဳးစားၾကသူေတြရဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ မေျဖာင့္မတ္သူ သမာဓိမရွိသူ မရုိးမသား ၾကိဳးစားၾကသူေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သံုးပါးလုံးနဲ႕ တစိုက္မတ္မတ္ သမာဓိရွိရွိ ရိုးရိုးသားသား ၾကိဳးစားၾကဖို႔လို႔ပါတယ္။ ဒါမွလည္း အရာရာကို ၿပီးစီးေအာင္ျမင္ျခင္းငွါစြမ္းႏိုင္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာ မွာပါ။ တကယ္လို႔ ကိုယ္က မေျဖာင့္မတ္ခဲ့ဘူး သမာဓိမရွိခဲ့ဘူး မရိုးသားခဲ့ဘူး ဆိုရင္ သူတပါးက ကိုယ့္ရဲ့ မရိုးသားမႈကို မသိေစကာမႈ ကုိယ္ဟာ စိတ္ဓာတ္ေရးရာမွာ စိတ္ဓာတ္ညံ့ဖ်င္းသူ တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႕ က်ရႈံးခဲ့ၿပီေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ့ မရိုးသားမႈဟာ ဗူးေပၚသလို ေပၚၿပီဆိုရင္ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ကိုယ္က်င့္တရား မေကာင္းတဲ့သူအျဖစ္နဲ႕ မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ သိကၡာေလးနဲ႕အတူ ထပ္မံက်ရႈံးရျပန္ပါၿပီ။
            မွတ္မွတ္ရရ ၁၀ . ၆ . ၂၀၁၂ ေန႔က သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး စာေမးပြဲေျဖၿပီးလို႔  ရြာျပန္ဖို႔ရန္ ဆရာေတာ္အထံ ေလွ်ာက္ၾကေတာ့ တစ္ခ်ဳိ႕က လိုက္မလာၾကဘူး။ လိုက္မလာသူေတြအတြက္ တစ္ခ်ဳိ႕သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္းအတြက္ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္တစ္ခ်ဳိ႕က အေရအတြက္မ်ားေတာ့ မသိေလာက္ဘူးထင္လို႔ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ လိုက္မလာသူေတြရဲ့ နာမည္ကိုပါ စာရင္းေပးသြင္း ၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့  ဆရာေတာ္က ေပးသြင္းတဲ့ နာမည္စာရင္းနဲ႕ အေရအတြကို စစ္လိုက္ေတာ့ သံုးေလးပါးေလာက္လိုေနတာကို သိသြားတယ္။  အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္က “ဒီေလာက္ေလးမွ သမာဓိမရွိရင္ ဘာလုပ္ေတာ့မွာလဲ။ ေနာက္တစ္ရက္မွ ထပ္လာခဲ့” ဟု မိန္႔တာေၾကာင့္ တစ္ၾကိမ္ႏွင့္ ၿပီးရမယ့္ ကိစၥ ႏွစ္ၾကိမ္လုပ္ခဲ့ရ၊ ရြာျပန္တစ္ရက္ ေနာက္က်ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေစခ်င္တာက ေနာင္တစ္ခ်ိန္ တစ္ေနရာရာမွာ လူၾကီးျဖစ္ၾကမယ့္လူေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ အေသးအဖြဲ ေအာက္တန္းစားကိစၥေလးကအစ ရိုးသားေစခ်င္တာ။ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကတည္းက  မရိုးသားခဲ့ရင္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ႏိုင္ငံေတာ္ အၾကီးအကဲျဖစ္လာသည့္တုိင္ အက်င့္ပါေနမွာကို စုိးရိမ္ေတာ္မႈျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ မေျဖာင့္မတ္ၾက မရိုးသားခဲ့ၾကတ့ဲအတြက္ ဆရာ့ေရွ႕မွာ အေသးအဖဲြကိစၥေလးကိုပင္ ျပဳႏိုင္စြမ္းမရွိဘဲ ရႈံးနိမ့္ခဲ့ရျခင္း  ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရာရာကို ျပဳလုပ္ ၿပီးစီးႏိုင္စြမ္းလူတိုင္းမွာ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီစြမ္းရည္သတၱိေတြကို သမာဓိရွိရွိ ရုိးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ၾကိဳးစားလုပ္ကိုင္ျခင္းျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ၾကရပါမယ္။ ဒီလိုသာ သမာဓိရိွရွိ ရုိးရိုးသားသား ၾကိဳးစားလုပ္ကိုင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ `ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား´ ဆိုတဲ့ ဇေ၀ဇ၀ါအေတြးေတြ ၀င္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။
           ဒီစြမ္းႏိုင္သူဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ စြမ္းႏိုင္သူတစ္ဦးဘီစီ ၆-ရာစုႏွစ္ေလာက္က အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း နီေပါႏိုင္ငံမွာ ေပၚထြန္းခဲ့ဘူးပါတယ္။ တျခားမဟုတ္ပါဘူး ေလာကသားအားလံုးရဲ့ မွီခိုအားထားရာ ငါးမာရ္ေအာင္ျမင္ ဘုရားရွင္ပါ။ ဘုရားရွင္ကို လူနတ္ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအားလံုးက သကၠ-ဆိုတဲ့ ပါဠိေ၀ါဟာရစကားလံုးနဲ႕ စြမ္းႏိုင္သူ-လို႔ ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ျပဳေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ဒီလို ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုၾကတာဟာလည္း အေၾကာင္းမဲ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေၾကာင္းက ဒီလုိပါ--- မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ -ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာ မဟာေဗာဓိပင္ရင္း အပရာဇိတပလႅင္ထက္မွာ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူရင္း ၿပီးၿပည့္စံုတဲ့ ပါရမီလက္နက္ေတြ စြဲကိုင္လို႔ ေဒ၀ပုတၱမာရ္ ကိေလသမာရ္ အဘိသခၤါရမာရ္ ခႏမာရ္ မစၥဳမာရ္ဆိုတဲ့ မာရ္ငါးပါးကို အၿပီးတိုင္ တိုက္ထုတ္ေအာင္ျမင္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ပါရမီလက္နက္ေတြ စြဲကိုင္လို႔ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကို သကၠ-စြမ္းႏိုင္သူ-လုိ႔ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳ ေျပာဆိုၾကျခင္းပါ။ (ပဥၥမာေရ ေဇတံု သေကၠာတီတိ သေကၠာ၊ အဘိဓာန္ဋီကာ)
ဟုတ္ပါတယ္ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီလိုမာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တဲ့ စြမ္းႏိုင္သူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ လးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းကာလပတ္လံုး ဒါနသီလစတဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ရ၊ သာမာန္ပုဂဳိလ္ေတြ လံုး၀မစဥ္းစားရဲတဲ့ ဥစၥာအသက္ ေျခလက္အဂၤါ ရုိးေရသားေသြးေတြနဲ႕ သိပ္ခ်စ္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ သၼီးသား ဇနီးမယားေတြကို စြန္႔လႊတ္လွဴဒါန္းမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလို ပါရမီေတာ္ေတြ ျဖည့္က်င့္တဲ့ အခါမွာလည္း  ဘုရားရွင့္ရဲ့ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္သံုးပါးလံုးဟာ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မႈသည့္တိုင္ ပါရမီလမ္းစဥ္ေတြကေန လံုး၀ေသြဖယ္မသြားခဲ့ပါဘူး ငါးမာရ္ေအာင္ျမင္ သဗညဳတဥာဏ္ရွင္ ျဖစ္ေရးကိုသာ ဦးတည္လို႔ ပါရမီလမ္းကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ေလွ်ာ္ကလွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ပါရမီလမ္းစဥ္ေတြ ကေန ေသြဖယ္မသြားဘဲ ဥဇု သုဟုဇုမည္ေလာက္ေအာင္ ပါရမီလမ္းကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့လို႔လဲ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တဲ့ သကၠ-စြမ္းႏိုင္သူ လုိ႔ ေလာကသားအားလံုးရဲ့ ခ်ီးၾကဴးေထာမနာျပဳျခင္းငွါ အစစ္အမွန္ ထိုက္တန္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။
     စြမ္းႏုိင္သူ လို႔ ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ျပဳခံရသူ တစ္ေယာက္ရွိပါေသးတယ္။ သူကေတာ့ သကၠ-ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႕ အားလံုးသိၾကတဲ့ မာဃာလုလင္တစ္ျဖစ္လဲ သိၾကားမင္းပါပဲ။ ဘာလုိ႔ သိၾကားမင္းကို သကၠ-စြမ္းႏိုင္သူလို႔ ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ျပဳေျပာဆိုၾကသလဲဆိုရင္ သိၾကားမင္းမျဖစ္ခင္ မာဃလုလင္ ဘ၀တံုးက လမ္းျပင္ လမ္းေဖာက္ တံတားျပင္ ေက်ာင္းေဆာက္ျခင္း စတဲ့ ပရဟိတေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ ဒါနစတဲ့ ေကာင္းမႈေတြကို သူမတူေအာင္ ဆည္းပူးျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ပရဟိတကုသိုလ္ေတြ ဒါနစတဲ့ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို ျပဳျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ အားလံုးက သကၠ-စြမ္းႏိုင္သူ လို႔ အသိမွတ္ျပဳၾက ဂုဏ္ျပဳေျပာဆိုၾကပါတယ္။  (ပုညာနိ ကာတံု သေကၠာတီတိ သေကၠာ၊ ေဒ၀ရာဇာ။ သံ၊ဋီ၁။ ၃၃၇)
           ဟုတ္ပါတယ္….။မာဃလုလင္ဟာ သူ႔ရ႕ဲ ေကာင္းမႈလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္တဲ့အခါ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ သံုးပါးလံုးနဲ႔ စြမ္းႏိုင္သမွ် အားသြန္ခြန္စိုက္ ၾကိဳးစားၿပီးေတာလည္း လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ မခိုမကပ္ အၿမဲမျပတ္လည္း လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့အခါ အခ်ိန္ကာလ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ၿပီးစီးေအာင္လည္း လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ရုိရိုေသေသ ေလးေလးစားစားလည္း လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဓမၼ၀ါဒီ မစလရြာစားက မေကာင္းမႈဒုစရုိက္ေတြ က်ဴးလြန္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ တိုက္တြန္းပါေစ ဘယ္ေလာက္ပင္မဲဆြယ္ခဲ့ပါေစ ဒုစရုိက္ေတြမွာ လံုး၀စိတ္မ၀င္စားခဲ့သူပါ။ ေနာက္ဆံုး ရြာစားနဲ႕ ဘုရင္ေပါင္းၿပီး ဆင္နဲ႕ နင္းသတ္ဖို႔ ဖန္တီးလာတာေတာင္ ဆန္က်င္ဘက္ရန္သူအေပၚ ေဒါသအာဃာတမထားဘဲ ေမတၱာတရားေတြ ထားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္လုိက္အေပါင္းအေဖာ္ေတြကိုလည္း ေဒါသအာဃာတဆိုတဲ့ အဓမၼလမ္းေၾကာင္းရဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေမတၱာဆိုတဲ့ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚ တင္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
          ဒီေခတ္ မိမိရဲ့ မျဖစ္စေလာက္ ကုသိုလ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးၾကတဲ့ သူေတြ၊ သူတပါးက ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ တိုက္တြန္းေပးတာ စီမံေပးတာကို အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးယူၾကတဲ့ သူေတြလို မဟုတ္ဘဲ သူတပါးက အကုသိုလ္ျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာတာေတာင္ အကုသိုလ္အျဖစ္မခံဘဲ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားသြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မာဃလုလင္တစ္ျဖစ္လဲ သိၾကားမင္းဟာလည္း ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကို ျပဳျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ စြမ္းႏိုင္သူဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ခ်ီးမြမ္းခံထိုက္သူပါ။ သူ႔ရဲ့ ရလာဘ္ကေတာ့ သိၾကားမင္းစည္းစိမ္ေတြကို ခံစားရျခင္းပါပဲ။
        ေနာက္ စြမ္းႏိုင္သူေတြ လို႔ ခ်ီးၾကဴးခံရတဲ့ အမ်ဳိးႏြယ္တစ္စု အိႏၵိယႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း နီေပါႏိုင္ငံမွာ ထင္ရွားရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ အင္မတန္ ဇာတိမာန္ၾကီးၾကတဲ့ သက် သာကီ၀င္အမ်ဳိးႏြယ္ေတြပါ။  သက်သာကီအမ်ိဳးႏြယ္ရဲ့ အစ ၾသကၠာကမင္းျပဳစဥ္ကာလက ထီးနန္းနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အႏၱရာယ္ၾကံဳေတြရတဲ့ ၾသကၠာကမင္းၾကီးရဲ့ သားေတာ္ေလးေယာက္နဲ႕ သၼီးေတာ္ ငါးေယာက္ဟာ  သံုးယူဇနာပမာဏရွိတဲ့ ေနာက္လိုက္ ပရိသတ္ရဲမက္ ဗိုလ္ပါေတြနဲ႕အတူ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ေျခ ဘုရားေလာင္းကပိလရေသ့ရဲ့ ေက်ာင္းေနရာမွာ ကပိလ၀တ္အမည္နဲ႕ (ကပိလ၀တၳဳ-ကပိလရေသ့ရဲ့ ေက်ာင္းေနရာ၌ တည္အပ္ေသာၿမိဳ႕) ကပိလရေသ့ရဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႕အညီ  ၿမိဳ႔တည္ၿပီး ေနထိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္လို႔ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်ိန္တန္ေတာ့ မင္းသား မင္းသၼီးေတြနဲ႕ သင့္ေတာ္တဲ့ အမ်ဳိးဇာတ္တူ အိမ္ေထာင္ဘက္ မင္းသားမင္းသၼီးေတြ မေတြ႔လို႔ အမ်ိဳးဇာတ္မတူ အမ်ဳိးဘာသာမတူသူေတြနဲ႕ အိမ္ေထာင္ျပဳမယ္ဆိုရင္ အမ်ဳိးႏြယ္မစင္ၾကယ္ အမ်ိဳးဇာတ္ပ်က္မည္စိုးတာေၾကာင့္ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္သူေတြနဲ႕သာ အိမ္ေထာင္ျပဳေလ့ရွိတဲ့ ေလာကထံုးတမ္း ေလာက အစဥ္အလာကို ခ်ဳိးဖ်က္ၿပီး အၾကီးဆံုးအမေတာ္ကို မိခင္ေနရာထားလို႔ ေမာင္ႏွစ္မခ်င္းပဲ ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
      ေနာက္ေတာ့ အမအၾကီးဆံုးကလည္း ႏူနာေရာဂါစဲြကပ္လို႔ တစ္ေယာက္တည္း တိမ္းေရွာင္ေနခဲ့ရရင္းမွ ႏူနာေရာဂါစြဲကပ္လုိ႔ ထီးနန္းကို စြန္႔ၿပီး ဟိမ၀ႏၱာေတာထဲမွာ လာၿပီး တိမ္းေရွာင္ေနတဲ့ ရာမေခၚတဲ့ ဗာရဏသီမင္းနဲ႕ လပ္ထက္ခဲ့တယ္။ အစကေတာ့ ဗာရဏသီမင္းရဲ့ လက္ထပ္ခြင့္ပန္မႈကို လက္မခံခဲ့ပါဘူး ။ ေနာက္ေတာ့ မ်ဳးိရိုးကို ေမးၿပီးမွ သူတို႔မ်ဳိးရုိးဆိုၿပီး လက္ခံခဲ့တာပါ။ သူတို႔လဲ အဲဒီအရပ္ေဒသမွာရွိတဲ့ ကေလာပင္ကို ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းၿပီး ေကာလိယအမည္နဲ႕ ၿမိဳ႕တည္ၿပီး ေနထိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ (ေကာလိယ-ကေလာပင္ေနရာ၌ တည္အပ္ေသာၿမိဳ႕) ေကာလိယၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားလာၾကတဲ့ မ်ဳိးဆက္ မင္းသားမင္းသၼီးေတြနဲ႕ ကပိလ၀တ္ၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားလာၾကတဲ့ မ်ိဳးဆက္ မင္းသားမင္းသၼီးေတြဟာလဲ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္းပဲ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၾကျပန္ပါတယ္။ အဲဒီကစလို႔ သက်သာကီ၀င္ေတြရဲ့ ေမာင္ႏွမအခ်င္ခ်င္း ထိမ္းျမားလာခဲ့ၾကတာဟာ ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူသည့္ ကာလတိုင္ေအာင္ပါပဲ။
        ေနာက္ေတာ့ ၾသကၠာက မင္းၾကီးဟာ သားေတာ္ သၼီးေတာ္ေတြရဲ့ သတင္းကို ေမးျမန္းစံုစမ္းတဲ့အခါ ဟိမ၀ႏၱာက ကပိလရေသ့ရဲ့ ေက်ာင္းေနရာမွာ ကပိလ၀တ္မည္တဲ့ ၿမိဳ႕တည္ၿပီး ေနၾကေၾကာင္း၊ အမ်ဳိးႏြယ္မတူ ဇာတ္မတူသူေတြန႕ဲ အိမ္ေထာင္ျပဳမယ္ဆိုရင္ အမ်ဳိးႏြယ္မစင္ၾကယ္ အမ်ဳးိဇာတ္ပ်က္မွာ စိုးတာေၾကာင့္ ေလာကထံုးစံကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ေမာင္ႏွမခ်င္းခ်င္းပဲ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကေၾကာင္း ၾကားသိရေတာ့ ``ငါ့ရဲ့ သားေတာ္ သၼီးေတာ္ေတြဟာ အေျခအေနအရ ေတာထဲ ေတာင္ထဲမွာ ေရွာင္တိမ္းေနၾကရေပမယ့္လို႔ အမ်ဳိးဇာတ္ကို မပ်က္ေစဘဲ အမ်ဳိးႏြယ္ကုိ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္သူေတြပဲလို႔  ခ်ီးၾကဴးေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးႏြယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္သူေတြပဲ-ဆိုတဲ့ ၾသကၠာကမင္းၾကီးရဲ့ ခ်ီးၾကဴးစကားကို အစြဲၿပဳၿပီး သက်သာကီ၀င္အမ်ဳိးႏြယ္လို႔ အမည္တြယ္ခဲတာဟာ ယေန႔ေခတ္ကာလတိုင္ေအာင္ပါပဲ။ (ဒီ ႒၊ ၁။ ၂၃၀)
    ဒီေန႔ေခတ္ ျမန္မာေတြဟာလဲ `သာကီမ်ဳိးေဟ့ ဒို႔ဗမာ´ စသည္ျဖင့္ မိမိတို႔ဟာ သက်သာကီမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္းကို ေၾကြးေၾကာ္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ျမန္မာဟာ သာကီအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သမိုင္းေတြကိုးကားလို႔လည္း ေျပာဆိုေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ျမန္မာဟာ သာကီစစ္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ပ်က္စီးေစမဲ့ အမ်ဳိးမတူ ဘာသာမတူ အက်င့္မတူသူ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာဖ်က္မည့္ သူေတြနဲ႕ ေပါင္းဖက္ၾကရမွာလဲ။ သက်သာကီ၀င္ေတြရဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို အားေပးရမွာေပါ့။  ကမၻာမွာ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာ ေပ်ာက္သြားမွာကို သက်သာကီအစစ္ျဖစ္ၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ ေၾကာက္ၾကရမွာေပါ့။
      ဘုရာသားေတာ္ေတြနဲ႕ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ၿပီး အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလးတစ္ခ်ဳိ႕ကို `သာသနာဖ်က္မ´ စတဲ့ ပုဒ္မေတြနဲ႕ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု ရႈံ႕ခ်ေျပာၾကပါတယ္။ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သူတို႔ဟာ သာသနာကိုလည္း လံုး၀ဖ်က္စီးမသြားပါဘူး။ ဘာသာကိုလည္း ဖ်က္စီးမသြားပါဘူး။ လူမ်ဳိးကုိလည္း ဖ်က္စီးမသြားပါဘူး။ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာမတူ အက်င့္မတူသူေတြနဲ႕ ေပါင္းသင္းသြားၾကတဲ့ ျမန္မာေတြကသာ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာကို ဖ်က္စီးၾကတဲ့သူေတြပါ။ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္လည္းဆိုရင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုအသာထားအံုး ကိုယ့္မိဘကိုေတာင္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ခြင့္ မရွိေတာ့လို႔ ရင္က်ိဳးခဲ့ရဲ့ မိဘေတြရ့ဲ ျဖစ္ရပ္ေတြ ဒုနဲ႕ေဒးပါ။ ဒါေတာင္ ေျပာၾကေသးတယ္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္နဲ႕မဟုတ္ရင္ ၿပီးေရာ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးနဲ႔မဆို ေပးစားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ မိဘေတြရွိေသးတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ပဲ သိသာပါၿပီ  ၊ သြားၿပီေလ အဲဒီအမ်ဳိးႏြယ္တစ္ခုလံုးရဲ့ အစဥ္အဆက္ဟာ ကိုယ္းကြယ္လာတဲ့ ဘာသာအဲဒီက စလို႔ ပ်က္ၿပီ။ အကုန္လံုးကို သိမ္းသြင္းထားလို႔ ရတနာသံုးကို အသာထားအံုး သူတို႔လို မိဘေတြကိုေတာင္ မိဘရယ္လို႔ ရိုးရာဘာသာအတိုင္း အရုိအေသ မေပးေတာ့မွ ´အမယ္ေလးေတာ္´လို႔ ေအာ္ၿပီး နိဂံုးခ်ဳပ္သြားၾကတဲ့ မိဘေတြေရာ ရင္ထဲမွာ သက္သာရာရပါ့မလား။ သူတို႔ရဲ့ သမိုင္းကို လူလယ္မွာ မျပရဲလို႔ သမိုင္းေဘးအထိနာၾကက်တဲ့ အသိုင္း၀ုိင္းကေရာ ငါ့အမ်ဳိးေတြပါလို႔ သူမ်ားကို ခါးေကာ့ ရင္ေကာ့ၿပီး  ေျပာရဲၾကပါ့မလား။ ကဲဗ်ာ သူတုိ႔ေၾကာင့္သာ ကမၻာမွာ ျမန္မာဆိုတာလည္း ေပ်ာက္ရပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာေတြရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာစကားေတြလည္း ေပ်ာက္ရပါလိမ့္မယ္။ မိဘဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္က ကိုယ္းကြယ္လာခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီးလည္း ေပ်ာက္ရပါလိမ့္မယ္။ အျပန္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ ျမန္မာေပ်ာက္ရင္ ဘယ္သတၱ၀ါမ်ိဳးေတြေရာက္လာမွာလဲ၊ ျမန္မာေတြရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာစကားေတြ ေပ်ာက္ရင္ ဘယ္သူေတြရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဘာသာစကားေတြ ေရာက္လာမလဲ၊ အစဥ္အဆက္က ကိုယ္းကြယ္လာခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ၾကီး ေပ်ာက္ရင္ ဘယ္မိစၧာဒိ႒ိေတြရဲ့ ဘာသာေရာက္လာမလဲ ၊ စဥ္းစားသာၾကည့္ေပေတာ့ မ်ိဳးခ်စ္ျမန္မာတို႔ေရ။ တကယ္လို႔ သက်သာကီ မ်ဳိးရိုးျမန္မာေတြဟာ ကိုယ့္အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို အမွန္တကယ္ ခ်စ္တယ္ဆိုရင္ `ေစာင့္ေလ မ်ိဳးႏြယ္´ ဆိုတဲ့ ဆံုးမစကား အလကားမျဖစ္ရေလေအာင္ ကိုယ့္လူမ်ဳိးခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ျပဳေသာအားျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကရပါမယ္။ ``သာကီမ်ိဳးေဟ့ ဒို႔ဗမာ´´ လို႔ ပါးစပ္အျမဳပ္ထြက္ေအာင္ ေၾကြးေၾကာ္ေနရုံနဲ႕ ျမန္မာဟာ သာကီမစစ္၊ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ကိုးကားေနရံုနဲ႕ ျမန္မာဟာ သာကီမစစ္၊ အမ်ိဳးေစာင့္တရားလက္ကိုင္ထားၿပီး  အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာတူ အက်င့္တရားတူသူေတြနဲ႕ ေပါင္းဖက္ၾကလို႔ သက်သာကီအစစ္ ျမန္မာဟာ အမွန္တကယ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႔ ျပေသာအားျဖင့္ အမ်ဳိးႏြယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တဲ့ ``စြမ္းႏိုင္သူ´´လုိ႔ ခ်ီးၾကဴးဂုဏ္ျပဳခံထိုက္တဲ့ ျမန္မာေတြ ျဖစ္ၾကရေအာင္ေပါ့။ ကဲဗ်ာ ဒါဆိုရင္ ဒီေခတ္ သက်သာကီမ်ဳိးႏြယ္ ျမန္မာေတြဟာလည္း စြမ္းႏိုင္သူေတြပါပဲ။
        ေနာက္ စြမ္းႏိုင္သူ ျဖစ္သင့္တဲ့ သူေတြကေတာ့ သက်မင္းသား ဘုရားသားေတာ္ေတြပါပဲ။ မိမိတုိ႔ဟာ သက်မင္းသား ဘုရားသားေတာ္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ စိရံ တိ႒တု သဒေမၼာ ေလာကသၼိံ -စသည္ျဖင့္ ဆုေတာင္းရုံသာ ဆုေတာင္းမေနၾကပဲ အရွင္မဟာကႆပက စလုိ႔ မေထရ္အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာတဲ့ သက်မင္းသား ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အဆံုးမေတာ္ေတြ ကိုယ့္လက္ထက္မွာ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားရေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရပါမယ္။ သက်မင္းသား ျမတ္စြာဘုရားရ႕ဲ အဆံုးမေတာ္ေတြ ေနလို လလို ထြန္းလင္းေတာက္ပလာေအာင္လည္း ၾကိဳးစားၾကရပါမယ္။ ကမၻာတည္သမွ် ကာလပတ္လံုး ၿမဲၿမံတည္တံ့ အရွည္ခန္႔ေအာင္လည္း ၾကိဳးစားၾကရပါမယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္သလို ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မယ့္ မ်ဳိးဆက္ေတြကိုလည္း ၿပဳစုပ်ဳိးေထာင္ၾကရပါမယ္။ ကိုယ္တိုင္ အေကာင္းဆံုး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေပမယ့္လုိ႔ ေနာင္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္မယ့္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ အဆက္ျပတ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ သာသနာေတာ္ဟာ ေစာင့္ေရွာက္သူမယ့္လို႔ ေလာကမွာ ကြယ္ေပ်ာက္ရ ပါလိမ့္မယ္။ အစဥ္အလာ သာသနာကို အေကာင္းဆံုး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကမယ့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ သာသနာ့အာဇာနည္ ညီေနာင္အေပါင္းတို႔သည္လည္း အဆင့္ျမင့္ ပရိယတၱိဓမၼေတြကို ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မွီေအာင္ ၾကိဳးစားသင္ယူၿပီး၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကိုလည္း တဆင့္ ပို႔ခ်သင္ယူေစၾကေသာအားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရပါမယ္။ ပဋိပတၱိဓမၼေတြကို ကိုယ္တိုင္ က်င့္ၾကံပြါးမ်ား အားထုတ္ၾက ကမၻာသူ ကမၻာသားေတြကိုလည္း လိုက္နာခံယူ က်င့္ၾကံပြါးမ်ားအားထုတ္ေစ ေသာအားျဖင့္လည္း ကိေလသာရန္သူေတြကိုလည္း ေအာင္ႏိုင္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ေအာင္လည္း ၾကိဳးစားၾကရပါမယ္။  သဒမၼသံုးျဖာ သာသနာရဲ့ အစဥ္လာကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကတဲ့၊ ဓမၼနည္းလမ္းက် ကိေလသာရန္သူေတြကို ေအာင္ႏိုင္ၾကတဲ့ သာသနာ့အာဇာနည္ ညီေနာင္အေပါင္းကို ေလာကသားအားလံုးက စြမ္းႏိုင္သူ ဆိုတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ့ စကားနဲ႕ ခ်ီးၾကဴးေထာမနာဂုဏ္ျပဳေျပာဆိုၾကပါလိမ့္မယ္။ဒီလိုသာဆို သာသနာ့အာဇာနည္ ညီေနာင္အေပါင္းတို႔ဟာလည္း စြမ္းႏိုင္သူဆိုတဲ့ စကားနဲ႕ ခ်ီးၾကဴးေထာမနာဂုဏ္ျပဳျခင္းငွါ အစစ္အမွန္ထိုက္တန္တဲ့ သူေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာ့ အာဇာနည္ညီေနာင္အေပါင္းတို႔လည္း ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာ ဘာမဆိုစြမ္းႏိုင္သူေတြထက္ ပိုစြမ္းႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းရင္။။။။။
                                                                                                  ဓမၼမိေဆြ (ပုတီးကုန္း)

0 comments:

Post a Comment