Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Time is money လို႔ သေဘာမထားပဲ.Time is Dhamma လို႔ သေဘာထားမယ္ ဆုိရင္ပဲ တစ္မ်ဳိး စိတ္ခ်မ္းသာေနပါၿပီ။ (ဓမၼမိတ္ေဆြ)

Friday, January 18, 2013

သူက ဘုရားမွ မဟုတ္တာ



မနက္မိုးလင္းလာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ရြာထဲမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား ေက်ာင္းသြားဖို႔ ျပင္ေနရၿပီ။ အိပ္ယာထက္မွာ ပ်င္းရိေနတဲ့ သူလည္း လူးလဲထရသည္။ တကယ္ေတာ့ ေရႊမုေ႒ာ ေက်းရြာ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္း စတဲ့ အခ်ိန္က နံနက္ ၉ နာရီ ခြဲမွ စတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေက်းရြာေလးက ကေလးေတြကေတာ့ ေျခာက္နာရီဆို အေရာက္သြားရပါတယ္။ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းကိုေတာ့ မဟုတ္။
မုေ႒ာလယ္ျပင္ရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းကို ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္ယူဖို႔ သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီး       ေက်ာင္းကမွ နံနက္ ၉ နာရီခြဲလုနီးခ်ိန္မွာ အစိုးရေက်ာင္းကို သြြားရပါတယ္။ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းမွ ၃ နာရီခြဲ ေက်ာင္းဆင္းခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း  ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို တဖန္ျပန္လာၿပီး ယဥ္ေက်းလိမၼာမ်ား ထပ္မံ သင္ယူရျပန္ပါတယ္။
မုေ႒ာလယ္ျပင္ေက်ာင္း၌ အနီးအနားရွိ ရြာထဲမွ ကေလးသူငယ္မ်ားကို ယဥ္ေက်းလိမၼာ ကဗ်ာမ်ား၊ ခုႏွစ္ေန႔ ဘုရားရွိခိုး၊ ဘုရားဂုဏ္ တရားဂုဏ္ သံဃာ့ဂုဏ္ ဘုရားရွိခိုး၊ ပရိတ္ၾကီး စလို႔ အတြင္းေအာင္ျခင္း အျပင္ေအာင္ျခင္း ရတနာေရႊခ်ိဳင့္စတာေတြပါက်န္ ဘာသာေရး အသိပညာမ်ား သင္ေပးလာခဲ့သည္မွာ မုေ႒ာလယ္ျပင္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဥာဏ၀ံသ လက္ထက္ကတည္းက ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီ။ ယခု ဆက္လက္ၿပီး ဘာသာေရး အေမြ အႏွစ္ေတြကို ေပးေ၀ေနသူက မုေ႒ာလယ္ျပင္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ ဦးဇင္းေလး ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ကိုေတာ့ သူ႔တပည့္တပန္းမ်ားက ဦးဇင္းေလးလို႔ပဲ ေခၚၾကေလ့ရွိပါတယ္။ ဦးဇင္းေလးကလည္း “ငါဒီေက်ာင္း ဒီကန္ ဒီေနရာမွာ ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ငါစြမ္းႏိုင္သမွ် မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြရဲ့ ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲမွာ ဘာသာေရး စိတ္ဓာတ္ေတြ ျပည့္ႏွက္ေစလွ်က္ ဘာသာေရးအေျခခုိင္မာေစရမည္။ ဘာသာေရးအေျချမင့္ရမည္” လုိ႔ အဓိကအဓိ႒ာန္လွ်က္ ဘာသာေရး သာသနာေရး ရပ္ေရး ရြာေရးေတြပါမက်န္ ရဟန္းတို႔တာ၀န္ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ရင္း သတင္းသံုးေနထိုင္သည္။
ဦးဇင္းေလးထံတြင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာ သူယူၾကသူမ်ားထဲတြင္ အတန္းေက်ာင္းေနရန္ အရြယ္မေရာက္ေသးသူမ်ားလည္းပါသည္။ အတန္းေက်ာင္းေနရန္ အဆင္မေျပ သူမ်ားလည္း ပါသလို အတန္းေက်ာင္းေနသူမ်ားလည္းပါသည္။ ပိုေသခ်ာေအာင္ ေျပာရရင္ ႏွပ္ခ်ီးတြဲေလာင္းျဖစ္သူ၊ ႏွပ္ခ်ီးတြဲေလာင္းဘ၀လြန္ၿပီးသူမ်ားျဖင့္ ဘုစုခရုေတြနဲ႕ တကယ့္ကို အမယ္စံုလွသည္။
တစ္ေန႔ေတာ့ ရြာထဲမွ အတန္းေက်ာင္းေနဖို႔ အရြယ္မေရာက္ေသးတဲ့ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ကို မိခင္ျဖစ္သူက ဦးဇင္းေလးဆီ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္ယူဖို႔ ေက်ာင္းသြားခါနီး သင္ေပးသည္။
မိခင္ = သားေက်ာင္းေရာက္ရင္ ဦးဇင္းေလးကို ျမင္ရင္ ကန္ေတာ့ေနာ္။
သား = ဟုတ္က့ဲ။
မိခင္ = ဦးဇင္းေလးက သားကို ေခၚရင္ “ဘုရား” လို႔ ထူးေနာ္။
သား = ေမေမကလည္း သူက ဘုရားမွ မဟုတ္တာ သားက ဘာလို႔ “ဘုရား” လို႔ ထူးရမွာလဲ။
ျပသနာက အဲဒီက စတာျဖစ္သည္။ အေမ မေျပာႏိုင္ေတာ့။ မေျဖႏိုင္ေတာ့။ ျပသနာက ေက်ာင္းက ဦးဇင္းေလဆီ ေရာက္ပါေတာ့သည္။  ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ့ စူးစမ္းေမးခြန္းဆိုၿပီး ေလွ်ာ့တြက္လို႔ မရေပ။ မွန္သည္, ၄င္းဦးဇင္းေလးသည္လည္း ဘုရားလံုး၀ မဟုတ္ေပ။ ကေလးက ေျပာမယ္ဆိုလည္း ေျပာေလာက္ခ်င္စရာ။  လူၾကီးေတြ အၾကပ္ရိုက္ေလာက္ေသာ ေမးခြန္းမ်ဳိးပါေပ။ မိရုိးဖလာ အစဥ္အဆက္ “ဘုရား” ထူးခဲ့လို႔သာ “ဘုရား”ထူးေနၾကေသာ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြရဲ့ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ အသိဥာဏ္ကို ခပ္ျပင္းျပင္း ရိုက္ႏိႈးလိုက္ျခင္းပါေပ။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ကလည္း အလားတူ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးသည္။
ဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္သည္။ သာ၀တၳိျပည္သား သူေ႒းတစ္ေယာက္ရဲ့ ခုႏွစ္အရြယ္သားေလးက ဖခင္ သေ႒းကို “ ဖခင္ , ေလာကီေလာကုတၱရာ အက်ဳိးစီးပြါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာေၾကာင္းေတြက ဘယ္ဟာေတြလဲ” လို႔ သားလုပ္သူက ေမးပါတယ္။ ဖခင္ျဖစ္သူ အေတာ္အၾကပ္ရိုက္သြားပါတယ္။ ခုႏွစ္အရြယ္ သားငယ္ရဲ့ အံ့ၾသဖြယ္ရာ အင္မတန္ ႏူညံ့သိမ္ေမြ႕တဲ့ ေမးခြန္းကို မေျဖႏိုင္ေတာ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္က ဘုရားရွင္ကို သြားသတိရသည္။ ဟုတ္ၿပီ, ခုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္သားငယ္ရဲ့ အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေမးခြန္းကို ဘုရားမွ တစ္ပါး အျခားေျဖေပးႏိုင္သူ မရွိႏိုင္ေတာ့။ ဒီေတာ့မွ သားငယ္ကို လက္ဆြဲ ေခၚၿပီး ေဇတ၀န္ေက်ာင္းကို ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ဘုရားရွင္ထံ ေရာက္ေတာ့ သူေ႒းၾကီးက ေလွ်ာက္တင္တယ္ “အရွင္ဘုရား, ဒီကေလးဟာ သိပ္ပညာရွိပါတယ္ဘုရား။ ဘုရားတပည့္ေတာ္အား အင္မတန္ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တဲ့ ဒီလိုေမးခြန္းကို ေမးပါတယ္ ဘုရား။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ မသိ၍ ရွင္ေတာ္ဘုရားထံ ေခၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား , ရွင္ေတာ္ ဘုရားသည္ ဒီကေလး ေမးေသာ ေမးခြန္းအား ကရုဏာထား ေျဖၾကားေပးေတာ္ မူပါဘုရား” ေလွ်ာက္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ၾကီးပြါးေၾကာင္း တရားေျခာက္ပါးကို အတိတ္ဘ၀တံုးက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ေၾကာင္းကိုပါ ေဟာၾကားလို႔ ေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။ ၾကီးပြါးေၾကာင္းတရား ေျခာက္ပါးကို သိနားလည္ခ်င္တယ္, လိုက္နာက်င့္သံုးၿပီး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာခ်င္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အတၳႆဒြါရဇာတ္ကို ေလ့လာၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းပါရေစ။
တကယ္လို႔မ်ား ဘုရားရွင္ မရွိခဲ့ရင္ သူေ႒း သားကို ဘယ္သူ႔ဆီ ေခၚသြားမလဲ? ပညာရွိလို႔ ထင္ရတဲ့ ဇီးကြက္လို ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ေကာင္ဆီ ေခၚသြားမလား? ပညာရွိေယာင္ေယာင္္နဲ႕ ယုန္လို နားရြက္ေထာင္ေထာင္ေကာင္ဆီ ေခၚသြားမလား? ဘယ္ေခၚသြားမလဲ? မွားယြင္းတဲ့ အေျဖလိုခ်င္ရင္ေတာ့ မွားယြင္းတဲ့ အေျဖေပးမယ့္လူဆီ ေခၚသြားရုံပါ။ မွန္ကန္တဲ့ အေျဖလိုခ်င္ရင္ေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ အေျဖေပးမယ့္လူဆီ ေခၚသြားရုံပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ေခတ္ၿပိဳင္ ဘုရားေတြရွိတယ္။ ဘုရားမဟုတ္ဘဲ ဘုရားနာမည္ခံ တိတၳိဆရာၾကီး ၆ ေယာက္။ သူတို႔ဆီ ေခၚသြားၾကည့္ ဘယ္လိုအေျဖေပးမယ္ထင္လဲ? အဇာတသတ္မင္းၾကီး ေျပာတဲ့ စကားနဲ႔ပဲ ေျပာေတာ့မယ္။ ဘုရားရွင္ကို အဇာတသတ္မင္းက ဒီလို ေလွ်ာက္တယ္။ တပည့္ေတာ္ အဲဒီဆရာၾကီး ၆ ေယာက္ကို သာမညဖလ-ရဟန္းအျဖစ္ရဲ့ အက်ဳိးအာနိသင္ေတြေမးတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ေမးေတာ့ ဆရာၾကီးေတြက ဗူးေမးတာကို ဖရုံလို႔ ေျဖတဲ့ လူက ေျဖ။ ဖရုံေမးတာကို ဗူးေျဖတဲ့လူက ေျဖတယ္ ဘုရား-လို႔ေလွ်ာက္တယ္။ ပညာရွိမဟုတ္သူရဲ့ ထံေရာက္လို႔ကေတာ့ မျပည့္စံုတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ အေျဖသာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူေ႒းက ဘုရားရွင္ထံ သားကို ေခၚသြားတယ္။ ဘာလို႔ ေခၚသြားသလဲ ? ရွင္းတယ္။ ဘုရားသာ တိက် ျပည့္စံုတဲ့ အေျဖကို ေပးႏိုင္တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ တကယ့္ အကုန္အစင္ အကုန္သိျမင္တယ္ဆိုတာ သူေ႒းအၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခၚသြားတယ္။ ဘုရားအမည္ခံ ေခတ္ၿပိဳင္ဘုရားေတြရွိတယ္။ ေခၚမသြားဘူး ။ ဘာေၾကာင့္လဲ? သူ႔သားေက်နပ္ေလာက္တဲ့ မွန္ကန္တဲ့ အေျဖေပးႏိုင္သူေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေနတယ္။  သူတို႔ဟာ ဘုရားအမည္ခံထားေပမယ့္လုိ႔ ဘုရားမဟုတ္တဲ့ သူေတြဆိုတာ သိေနလို႔ပါပဲ ။ ဒါေၾကာင့္ ေခၚသြားဖို႔ နည္းနည္းေလးမွ် စိတ္မကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မုေ႒ာရြာက ကေလးေမးတဲ့ ေမးခြန္းကိုလည္း အေမလုပ္သူက ရြာထဲက လူၾကီးသူမေတြကို မေမးပဲ ေက်ာင္းက ယဥ္ေက်းလိမၼာ ဘာသာေရးအေမြႏွစ္ေတြ ေပးေ၀ေနတဲ့ ဦးဇင္းေလး ဆီ ေရာက္ေအာင္ ယူလာခဲ့ပါတယ္။ ဦးဇင္းေလးကလည္း သူ႔တပည့္ အားလံုးကို ဒီေမးခြန္းရဲ့ အေျဖသေဘာကို နားလည္ ေစခ်င္တာေၾကာင့္ ေမးလာသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းကိုသာ မေျဖေတာ့ဘဲ တပည့္အားလံုးရဲ့ ေရွ႕မွာပဲ ဒီလို ေျဖရွင္းေပးခဲ့ပါတယ္။
ငါ့ညီတို႔ ညီမတို႔ ငါတုိ႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွင္ဘုရင္ေတြကေန သူ႔ရဲ့ မွဴးမတ္ပရိသတ္ကို “မင္းၾကီးမ်ား” လို႔ ေခၚရင္လည္း မွဴးမတ္ပရိသတ္ေတြက “ဘုရား”လို႔ ထူးရတယ္။ ဘုန္းၾကီး ရဟန္းေတြက ေခၚရင္လည္း တပည့္ေတြတို႔ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြ အားလံုးက “ဘုရား”လို႔ပဲ ျပန္္ထူးရတယ္။ ျပန္ထူးၾကတယ္။ မွဴးမတ္ပရိသတ္ေတြက ရွင္ဘုရင္ကို “ဘုရား”လို႔ထူးတာကေတာ့ ေၾကာက္လို႔ပဲ ဒီလိုထူးသလား? ဘာျဖစ္လို႔ ထူးသလဲ? ဆိုတာေတာ့ ငါမသိဘူးကြာ။ ငါတို႔ ဘုန္းၾကီးရဟန္းေတြကို တပည့္ေတြ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြက “ဘုရား” လို႔ထူးတာကေတာ့ အေၾကာင္းရွိတယ္။ အေၾကာင္းမဲ့ ရန္းထူးတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါကို ဦးဇင္းေလးက သိသေလာက္ နားလည္ထားသေလာက္ ရွင္းျပေပးမယ္။  ဒါေပမယ့္ ဦးဇင္းေလးက ငါသိတယ္ ငါတတ္တယ္ သေဘာနဲ႕ ရွင္းျပတာမ်ဳိးမျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ငါ့ညီတို႔ ငါ့ညီမတို႔ေတြရဲ့ ဥာဏ္ေလးေတြနဲ႕ မွီသေလာက္ ဦးဇင္းေျပာတာ ဟုတ္ရဲ့လား? ယုတၱိရွိရဲ့လား ? ဆိုတာေတြ စဥ္းစားၾကရမယ္။ ႏႈိင္းခ်ိန္ၾကရမယ္။ ခုလည္း စဥ္းစားၾကရမယ္။ ေနာင္ အရြယ္ေရာက္းလာလို႔ ဗဟုသုတေတြ ျပည့္စံုတဲ့ အခါမွာလည္း စဥ္းစားၾကရမယ္။ ခု ဦးဇင္းေလးေျပာမယ့္ စကားတင္မဟုတ္ဘူး က်န္တဲ့ ဘယ္အေၾကာင္းအရာကို မဆို စဥ္းစားတတ္ၾကရမယ္၊ ႏႈိင္းခ်ိန္တတ္ၾကရမယ္။ ကိုယ္တိုင္ မစဥ္းစားတတ္ဘူးဆိုရင္လည္း စဥ္းစားတတ္သူ ပညာရွိေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးၾကရမယ္။ အမွားအမွန္ကို ခြဲျခမ္းေ၀ဖန္တတ္ရမယ္။ မွားတာကိုလည္း ပယ္ရဲရမယ္။ မွန္တာကိုလည္း လက္ခံရဲရမယ္။  
ဒီလိုရွိတယ္-ငါတုိ႔ ကိုယ္းကြယ္ၾကတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားဘုရားရွင္ဟာ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ပရိနိဗၺာန္၀င္စံ သြားခဲ့ၿပီ။ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို တပည့္သံဃာေတြက ႏႈတ္တက္အာဂံုေဆာင္တဲ့ သူကေဆာင္ သင္အံပို႔ခ်သူက သင္အံပို႔ခ်ၾက။ ဒါယကာ ဒါယကာမေတြကို ေဟာၾကားျပသတဲ့ သူေတြက ေဟာၾကားျပသၾကေပါ့။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ အစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့တာ ဒီေန႔ ထိေအာင္ပဲ။ ငါတို႔တစ္ေတြဟာ ဘုရားရွင္ကို မမီလိုက္ၾကေတာ့ မ်က္၀ါးထင္ထင္ မျမင္ဖူးၾကဘူး။ ဘုရားရွင္ တရားေတာ္ေတြ ေဟာၾကားတာကို မမီီလိုက္ၾကေတာ့ မနာၾကားၾကရဘူး။ ငါတို႔မွီတာက ယေန႔ ဘုရားရွင္ရဲ့ တပည့္သံဃာေတာ္ေတြကိုပဲ  မီၾကတယ္။ ဒီကေန႔ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ငါတို႔အတြက္ သိပ္ေက်းဇူးမ်ားတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ေက်းဇူးမ်ားသလဲ ဆိုရင္ .သံဃာေတာ္ေတြ ေၾကာင့္သာ ငါတို႔တစ္ေတြဟာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ တရားေတာ္ေတြကို နာၾကားရတယ္။ တရားေတာ္ေတြထဲက က်င့္နည္းေတြအတိုင္း ငါတို႔က်င့္ၾကရတယ္။ တရားေတာ္ေတြကို နားၾကားၾကရတဲ့ ငါတို႔ေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို မွန္းဆဖူးေမွ်ာ္ရတယ္။ တရားေတာ္ေတြရဲ့ နက္နဲပံုေတြကို ေထာက္ဆၿပီးေတာ့ ငါတို႔ ကိုယ္းကြယ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ အလံုးစံုကို အကုန္သိျမင္တဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ရွင္ဆိုတာ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ၾကတယ္။ ဒီလုိ ဘုရာရွင္နဲ႔႔ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို သိခြင့္ရတာဟာ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ရဲ့ ဘိုးဘြားေတြဟာ သံဃာေတြရဲ့  ေက်းဇူးမ်ားတာကို အာရုံျပဳလို႔္, သံဃာေတာ္ေတြကို ဖူးေတြ႕ဆက္ဆံတယ္ဆိုရင္ပဲ ဘုရားရွင္ကိုပါ တခါတည္း သတိရမိေအာင္ဆိုၿပီး သံဃာေတာ္ေတြက ေခၚတဲ့အခါ “ဘုရား”လို႔ ထူးတာျဖစ္တယ္။ ငါတို႔ေတြဟာလည္း ယေန႔ ဘုန္းၾကီး ရဟန္းသံဃာေတြေတာ္ေတြနဲ႕ ေတြတဲ့ အခါမွာ “ဘုရား” လို႔ပဲ ျပန္ထူးၾကတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားမဟုတ္ဘဲနဲ႕ ဘာျဖစ္လို႔ “ဘုရား”လို႔ ထူးရတယ္ဆိုတာ ပါပဲ..လုိ႔ ဦးဇင္းေလး က ျပန္လည္ ရွင္းျပပါတယ္။ဒါကေတာ့ မုေ႒ာလယ္ျပင္ေက်ာင္း ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္ေပးေနတဲ့ ဦးဇင္းေလးရဲ့ ရွင္းျပခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ မွန္တယ္.မွားတယ္ဆိုတာေတာ့ စာဖတ္သူ ပညာရွိတုိ႔ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ အမွား အမွန္ကို ျငင္းခံုမေနေတာ့ဘဲ ထပ္မံ ေျဖပါရေစ။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဆရာျဖစ္သူက တပည့္ျဖစ္သူကို “ေဟ့ ေမာင္ခင္ ” လို႔ေခၚရင္ ေမာင္ခင္က “ဗ်ာ ဆရာ” လို႔ ျပန္ထူးတတ္ပါတယ္။ ထို႔အတူပဲ အေမျဖစ္သူက သားကို ေခၚရင္လည္း သားျဖစ္သူက “ ဗ်ာ အေမ” လို႔ ျပန္ထူးတာေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ သာသနာေတာ္အသံုးအႏႈန္းကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြကို “ ဘိကၡေ၀-ခ်စ္သားရဟန္းတို႔” လို႔ ေခၚေတာ္မူတယ္ဆိုရင္ တပည့္ရဟန္းေတြက “ဘဒၵေႏၱ - အရွင္ဘုရား (အရွင္းေကာင္းအရွင္ျမတ္ဘုရား)” လို႔ ျပန္လည္ထူးတာ, သက္ေတာ္ ၀ါေတာ္ၾကီးတဲ့ ရဟန္းက ငယ္တဲ့ ရဟန္းေတြကို “အာ၀ုေသာ- ငါ့ရွင္တို႔” ေခၚရင္ “ဘေႏၱ -အရွင္ဘုရား” ျပန္ထူးတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။ တပည့္ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြကို ရဟန္းေတာ္ေတြက “အာ၀ုေသာ ဒါယကာ- ငါ့ရွင္ဒါယကာတုိ႔” လို႔ေခၚရင္ ဒါယကာ ဒါယကာမေတြကလည္း ရဟန္းေတြကို “ဘေႏၱ- အရွင္ဘုရား” လို႔ပဲ ျပန္ထူးၾကပါတယ္။ ေရွးတံုးကေတာ့ ပါဠိလုိပဲ သံုးႏႈန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္က “ဘိကၡေ၀” -လို႔ ေခၚရင္ ရဟန္းေတြက “ဘဒၵေႏၱ” , ၾကီတဲ့ ရဟန္းက “အာ၀ုေသာ”လို႔ ေခၚရင္ ငယ္တဲ့ ရဟန္းက “ဘေႏၱ”, ဘုန္းၾကီးရဟန္းေတြက “အာ၀ုေသာ ဒါယကာ” လို႔ ေခၚရင္ ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြက “ဘေႏၱ” လို႔ပဲ ပါဠိလို ျပန္လည္ထူးၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ျမန္မာမႈနဲ႔ပဲ ေခၚေ၀ၚသံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ျမန္မာလို ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲတာကလည္း အကုန္းလံုးအျပည့္အ၀ မေျပာဆိုၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒါယကာေတြ ေခၚရင္လည္း ငါ့ရွင္ ဒါယကာတို႔ လို႔ အကုန္မသံုးေတာ့ဘဲ ဒကာၾကီးတို႔ ဒကာမၾကီးတို႔ေလာက္ပဲ ေခၚၾကေတာ့ပါတယ္။ ၀ါၾကီးတဲ့ ဘုန္းၾကီးရဟန္းကလည္း ဦးဇင္းေတြကို ငါ့အရွင္တို႔, အရွင္ဘုရားတို႔ , ဦးဇင္းတို႔, ကိုရင္တို႔ စတာေတြ သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ရွိသလို ေ၀ါဟာရေတြလဲ မ်ားပ်ားလာပါတယ္။ ျပန္ထူးတဲ့ ဦးဇင္းေတြ ဒါယကာ ဒါယကာမေတြကလည္း “အရွင္ဘုရား”လို႔ ျပန္ထူးတဲ့သူက နည္းပါတယ္။ အရွင္ကို ျဖဳတ္ၿပီး “ဘုရား” လို႔ ထူးတဲ့ လူေတြသာမ်ားပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဘယ္သူေရ ဘယ္၀ါေရ စသည္ျဖင့္ ေခၚမယ္ဆိုရင္ သူတို႔က “ရွင္” လို႔ ျပန္ထူးၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ “အရွင္” လို႔ ျပန္ထူးၾကတာပါ။ ၾကာလာေတာ့ “အ” ကို ျဖဳတ္ၿပီး “ရွင္” လို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ထိုနည္းတူစြာပါပဲ “အရွင္ဘုရား”ကေနၿပီး ၾကာလာေတာ့ “အရွင္” ကို ျဖတ္ၿပီး “ဘုရား” လို႔ ျပန္ထူးၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။  ဒါကေတာ ဘုရားမဟုတ္ပဲနဲ႔ ဘုရား လို႔ ထူးရတာကို ထင္တာေလးကို တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရား ဟုတ္/ မဟုတ္ဆိုတာကုိေတာ့ စတၱာေရာ ဟိ ဗုဒၶါ – သဗၺညဳဗုေဒၶါ, ပေစၥကဗုေဒၶါ, စတုသစၥဗုေဒၶါ, သုတဗုေဒၶါတိ -(သံ၊႒။၁။၂၄) လာ စကားနဲ႔ စိစစ္ၾကရပါမယ္။ ဗုဒၶ-ေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ေလးမ်ဳိးကေတာ့
၁။ ပါရမီသံုးဆယ္ စြန္႔ျခင္းၾကီးငါးပါး စရိယသံုးပါးကို ျဖည့္က်င့္ၿပီး အလုံးစံုေသာတရားတို႔ကို မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ ထိုးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူတဲ့ သဗၺညဳဗုဒၶ
၂။  သာသနာပကာလမွာ သူတပါးတို႔ရဲ့ ေဟာၾကားမႈဆိုတဲ့ ပရေတာေဃာသပစၥည္းမပါဘဲ ကိုယ္ကိုင္ သစၥာေလးပါးကို သိျမင္ေတာ္မူၾကတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶ။
၃။   သဗၺညဳဗုဒၶ, ပေစၥကဗုဒၶမွၾကြင္းတဲ့ အာသေ၀ါကုန္ခန္း ရဟႏၱာျဖစ္ၾကတဲ့ စတုသစၥဗုဒၶ
၄။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ သံုးျဖာပိဋက ပါ၀စနကို ႏႈတ္ရေဆာင္ထားၾကလို႔ ဗဟုသုတမ်ားတဲ့ သုတဗုဒၶ- တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
            ဒီေခတ္ကာလမွာ ၁-နံပါတ္ သဗၺညဳဗုဒၶနဲ႔ ၂-နံပါတ္ ပေစၥကဗုဒၶတို႔ ခ်န္ထားၿပီး ဘယ္လိုဗုဒၶျဖစ္တယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ပဲ ဘုရားဟုတ္/ မဟုတ္ဆိုတာကေတာ့ စာဖတ္သူတို႔ ဥာဏ္မီသေလာက္ နားလည္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ရင္း…                                            
                                                                                         ဓမၼမိတ္ေဆြ (ပုတီးကုန္း)
          

0 comments:

Post a Comment